Klecanská veterán Rallye očima býv. hlavního pořadatele

Bylo by škoda, aby tento názor zapadl v diskuzi pod jedním z článků a tak jsme mu dali prostor v samostatném příspěvku.
Diskuzi najdete zde: http://goo.gl/MgqD8N

Dobrý den

nedá mi to, musím reagovat. Pan Němeček nebyl sám... u zrodu této akce jsme byli 4! Do pátého ročníku to byla hodně komorní akce, pátý ročník už byl pojat ve větším stylu. O produkci celé veteran rallye jsem se staral hlavně já, Pan Němeček měl na starosti vlastní soutěž. Můj cíl byl udělat akci pro občany a podařilo se

nám udělat celodenní program pro celou obec a večer taneční zábavu - po mnoha letech se tancovalo na náměstí a plno bylo ještě o půlnoci...
V tomto duchu akce pokračovala až do desátého ročníku, který byl velkolepě zakončen ohňostrojem a podle mého to byl nej ročník této soutěže. Staral jsem se o propagaci, v TV a v Rádiu proběhlo několik spotů, v ranním vysílání TV Nova jsme měli rozhovor... úroveň akce v té době byla taková, jako u žádné podobné soutěže. Celá byla financována ze soukromých zdrojů, město nám poskytovalo příspěvek ve výši několika tisíců u desátého ročníku to vylo tuším 30.000. (V roce 2009 to byla několikasettisícová částka, která byla městem vynaložena - dle zveřejněných nákladů)
Ještě dnes si pamatuji, jak jsem se s panem Němečkem hádal na náměstí, kde stavěli pódium, že takto si to nepředstavuje, že je to na h... a že z toho dělám pouť... zajímavé je, že se produkční linka nezměnila i několik let, kdy jsem se přestal v této soutěži angažovat.
Je velká chyba, že se KVR stala součástí komunální politiky, netuším, jak se stala akcí města Klecany, to kým je pořádána je naprosto nejasné a počínání pana Němečka nechápu. Bohužel akce už není taková jaká bývala - soutěžící si ji stále pochvalují i když říkají, že dříve to bylo lepší, pro město se akce omezila pouze na dopolední výstavu. Netransparentnost je pouze důsledkem toho, že se akce nějakým způsobem dostala pod město - do dnešního dne jsem nenašel jediný zápis kdy se tak stalo, kde se to pojednávala... je to škoda, protože KVR byla soutěž, jakou nikde jinde nemají. Působení pana Němečka má bohužel hořkou příchuť a osobně mě velmi mrzí, že se KVR neustále objevuje v diskusích společně s netransparentností vyúčtování a je používána v
předvolebním klání... je to škoda idea byla před lety jiná. Nesouhlasím s tvrzením, že pan Němeček udělal velkolepou akci bez dotací - ano dotace jsme nepotřebovali, protože jsem dokázal zajistit finance ze soukromých zdrojů a nikdy jsem si nepřál, aby byla akce spojována s politikou... bohužel, dopadlo to úplně jinak, než jsme doufali. Chtěl bych jen upozornit, že u zrodu a největší slávy nebyl jen pan Němeček, byli jsme čtyři a bez dalších asi dvaceti ochotných kamarádů by se to nikdy nepovedlo... a jestli se panu Melicharovi podaří z letního kina udělat každoroční akci pro celé Klecany, tak to bude jen dobře. Z KVR už asi nebude akce, která byla na začátku, protože ta hořkost je v mnoha lidech a je to škoda. Bývala to nejlepší akce v Klecanech...


Dušan Šebek - býv. hlavní pořadatel KVR.... :o)



FOR Culture má  prostě stále pocit, že se tady platí mejdan pro vyvolené a celá akce má nádech toho, že osobní ješitnost zvítězila nad původní myšlenkou.
Dovolte mě závěrem jednu otázku.
V roce 2013 KVR darovala z výtěžku akce na povodňový účet cca 50 tisíc korun.
Má otázka zní, kam by šli peníze, kdyby ten rok nebyli povodně?
Město by je vrátilo do kasy?
Nechal by si je někdo a kdo?
I proto budu mít k této akci výhrady, protože mě to přijde jako trapné a prázdné gesto, když si někdo vezme veřejné peníze a pak z těchto peněz pošle část na povodňové konto.

Dovolím si jen malé srovnání závěrem.
Sice jsem o tom už dost napsal(viz další články tady na webu) , ale přesto.
For Culture vymyslel a zorganizoval Benefiční koncert pro Klecánky a od města nedostal ani korunu na konci daroval přes třicet tisíc na povodňový účet obce Klecany.
Na druhé straně akce KVR dostala z veřejných peněz více jak sto tisíc (přesné částky se těžko zjišťují ) a pak s pompou darovala cca 50 tisíc.Pro mě osobně jen hloupý trik a špatné PR. 


Komentáře