Klecanské osvícení....

Krásné místo za Prahou s nádhernou přírodou. Jedno z nejkrásnějších míst, kde jsem v životě žil. Místo, kde cítíš pohodu a klid. Nádherné Klecánky, kde večer při západu slunce je ti prostě fajn. Vyhlídka u křížku, Černá skála a další místa, které jsem si zamiloval a děkuju těm, kteří mi je ukázali a vzali mě na ně.
Partičky zajímavých lidí, osobnosti, spousta rozumných názorů a nápadů obyvatel. Fotbal v obci který má parametry a Danovu hospodu jsem si opravdu oblíbil, protože
ty kluci Dvořákovi to vedou jako velký profíci a já  mám jen velkej respekt k jejich práci.

Čekal jsem až proběhnou volby, nechtěl jsem nic komentovat, abych nezavdal příčinu k čemukoliv, protože ..... No, ale to předbíhám.

Pravý Hradec, tak tyhle ženský mají u mě osobně neskutečný respekt, v tuhle chvíli suplují povinnosti města v oblasti sociálních potřeb  a snaží se na vlastní pěst v Klecanech vytvořit prostor pro vaše děti, aby měli možnost vyžití v rámci kroužků a aktivit , které tyto "bojovnice" neúnavně připravují a věnují jim celý svůj život, kolikrát na úkor svých rodin a svého  volného času. Každoročně shánějí peníze, aby své aktivity udrželi, ale znají to i fotbalisté a jiné spolky jak je těžké sehnat peníze na svoji činnost, stejně jako já a další, kteří se snaží pro druhé něco dělat.

Zdálo by se, že je v Klecanech málo peněz na všechno, že se nikomu nedostává. Ale, dovolte mi jednu otázku. Jak může být málo peněz například na kulturu, když celý tento příběh začal otázkou " bylo by možné vidět rozúčtovanou položku v rozpočtu města na rok 2012 na kulturu "(cca 1 700 000 Kč) ?
Že jsem do dneška nedostal odpověď. 
Vem to čert, když to nezajímá Vás, proč by to mělo zajímat mě.
No, ale dál...


Cyklostezka, dlouho jsem si sám v sobě ujasňoval názor jestli jo a nebo ne, ale slyšel jsem i názory, že aspoň Klecany mají nové ulice, tak že vlastně dobrý.
Možná jenom otázka, která mě napadá, nešlo to udělat líp, než aby se za cyklostezku smála Klecanům celá republika?
Vem to čert

Fraška kasárna,
vedení města  uvolnilo cca 250 000KČ na vytvoření urbanistické studie, což jsem vnímal jako vstřícný krok k aktivitě skupiny lidí, kterým není lhostejný současný stav chátrajících kasáren a ve svém volném čase se více jak půl roku scházeli a sbírali poznatky náměty a názory svých spoluobčanů a výsledkem  je ucelená myšlenka , která by do budoucna městu přinesla nejen místo pro sportovní a kulturní vyžíti a místo pro setkávání a udržování dobrých sousedských vztahů, ale také prestiž a v neposlední řadě několik nových pracovních míst.
Jen nechápu na co, když celý projekt absolutně bývalé vedení nebralo vážně? Na radnici hned začali ze šuplíků vytahovat zaprášené projekty a chtějí stavět skate park, aniž by se kluků a holek, kteří po Klecanech lítají na fošnách zeptali a nechali si poradit aby opravdu vzniklo další kvalitní sportoviště v Klecanech. Ale, možná je to na truc, možná to má smysl, jen mě to přišlo divné. 

O financování opravy U rampy, tu nechci psát, snad jen že nechápu, proč město tuhle subkulturu nechce podporovat, protože co by za to jinde dali.
Vem to čert

" Zasraná" náplava, která než přišla, tak bylo všechno vlastně v pořádku.

Jo, jo, takhle mě pár lidí začalo popisovat a když přišel pán Němeček a přes Klecanský zpravodaj mezi Vás rozesel kupu lží, nepravd a nesmyslů o mé osobě bylo vymalováno. Najednou už mě kamarádi, tak často nevolali, už se se mnou lidi nechtěli moc bavit, už jsem byl jen prašivej pes, hlvát a podivná existence. Pořád jsem si říkal, že sem otevřenej, rovnej, férovej chlap a že pravda přece musí vyjít najevo a že nejsem taková svině, aby mě mohli tyto pomluvy zlikvidovat.

Chyba přátelé, tady jsem se v životě fakt přepočítal a čas prožitý v Klecanech mě v téhle chvíli otevřel oči. Je v naší společnosti, tolik zkaženého a mnoho z nás mlčením a ignorací napomáhá dělat ze špatných věcí standarty.

Věřte , že tahle drahá zkušenost mě  dostala do kolen ...
Mé osobní dluhy za mojí občanskou aktivitu v Klecanech dnes převyšují padesát tisíc korun a vlastně teď ani nevím ,jak rychle to dokážu splatit, dlužím kvůli kinu lidem kteří mě pomohli, kamarádům a přátelům a cejtím se jak hajzl a není mě z toho vůbec  hej.
Prosím Vás všechny, kterým jsem nebyl schopen vrátit a nebo zaplatit peníze o trpělivost a ještě nějaký čas, než budu schopný dostát svým závazkům a splatit své dobré skutky.
Můžu si za to sám, ale nelituji se. Nelituji totiž  ničeho, co člověk udělá nezištně pro druhé, protože vždy to má smysl větší, než nedělat vůbec nic.
Přijdou totiž i lidé, kteří si Vás vezmou bokem a dají Vám jen tak, pět tisíc se slovy, že fandí tomu, co dělám a že to chtějí podpořit, ale nestojí o popularitu. Je to krásná chvíle v které beru sílu a energii dělat věci pro lidi. Děkuji D.

Mrzí mě snad jen jedna věc, že ne všude vítězí pravda a láska nad lží a nenávistí!

Měli jste možnost zvolit změnu prostřednictvím  voleb, které před pár dny proběhli a já kdybych mohl volit v Klecanech, tak by můj hlas patřil hnutí Žijeme v Klecanech. Mám pro to tisíc dobrých důvodů, ale ten hlavní je, že toto hnutí by opravdu znamenalo změnu, už jen svojí otevřenou politikou a vedením obce v rámci komunitního plánování, kde každý občan města se spolupodílí na rozhodování zásadních témat a také transparentností, která teď Klecanům vůči občanům chybí více než jinde.
Je potřeba respektovat výsledky demokratických voleb, ale na druhou stranu je potřeba hlídat, aby  demokracie nebyla ohýbána a zneužívána, protože potom se stává systémem, který může pár vyvolených zneužít pro svůj osobní prospěch. Já osobně jsem jako 15 letej  kluk prožíval sametovou revoluci s nadšením aniž bych věděl, co vlastně přijde a co bude, ale po osobních  zkušenostech s nejen komunálními politiky, mám kyselý úsměv na tváři a 25 let od těch listopadových dnů 1989 
tu sedím, píšu tenhle článek a říkám si, že bych to mohl celé vzdát! ALE NASRAT !!! 

Půjdu po Vás vy Šmejdi!!! Půjdu v životě po každém, kdo by chtěl profitovat na úkor druhých, kdo si z politiky dělá svůj soukromej kšeft a kdo není fér. Budu mluvit nahlas o všech věcech, které se mi zdají nestandardní, budu si hlídat tu svojí svobodu, když už jsme si jí jednou vybojovali! 


Díky Vám všem, za to dobré i špatné a třeba někdy v budoucnosti se naše cesty a životy ještě protnou, teď, si ale osobně dám od civilizace chvíli pauzu a zde v horách budu objímat stromy. :)
Ale před tím , musím ještě makat a tak budu končit a letím do kotelny přiložit a pak umýt nádobí a připravit večeři hostům a taky vzít Juniora, aby prohnal srnky. :)
Tak zatím Klecany a držte se!

Melichar Jarda - FOR Culture


Komentáře